INFORMATION

The Journal of Psychology and Education (I.S.S.N.:1699-9517) is a publication of the Association of Psychology and Education, non-profit professional scientific entity.

The Revista de Psicología y Educación...
  • Manager: Trinidad García
  • Editor: José Carlos Núñez
  • Frecuency: Biannual
CONTACT US
  • Address: Facultad de Psicología. Universidad de Oviedo.
    Plaza Feijóo, s/n, 33003 Oviedo (Spain)
  • Email: rpye@cop.es

Resumen Resumen


Vol. 10. 2015. Pp. 73-94


Habilidades cognitivas como precursoras de la adquisición de las habilidades matemáticas tempranas

Cognitive abilities as precursors of the early acquisition of mathematical skills

Hiwet Mariam Costa, Maria Chiara Passolunghi

University of Trieste

Fecha de recepción: 5/3/2015 Fecha de revisión: 9/3/2015 Fecha de aceptación: 4/5/2015

Resumen

Specific role of the domain-general and domain-specific precursors in the development of early mathematics is still under debate. In addition, there is no general agreement about the detection of the main components of domain-specific precursors. The aim of the present work is to get more insight in the role played by a fundamental domain-general precursor, the working memory, in the development of mathematical skills. Other goal for this paper is to propose a general framework for the classification of domain-specific precursors of mathematical learning.

Abstract

La función específica de los precursores de dominio general y específicos en el desarrollo de principios de matemáticas sigue siendo objeto de debate. Además, no existe un acuerdo general acerca de la cuáles son los principales componentes de los precursores de dominio específico. El objetivo del presente trabajo es obtener una visión más clara del papel desempeñado por un precursor de dominio general fundamental, la memoria de trabajo, en el desarrollo de habilidades matemáticas. Otro objetivo es proponer un marco general para la clasificación de los precursores de dominio específico del aprendizaje matemático.

Palabras clave

Sistema numérico aproximado, matemática temprana, precursores matemáticos, sistema de seguimiento de objetos, memoria de trabajo.

Keywords

Approximate number system, early mathematics, mathematical precursors, Object tracking system, Working Memory.

Copyright © 2017 Revista de Psicología y Educación, ISSN:1699-9517·e-ISSN:1989-9874 Edita: Consejo General de Colegios Oficiales de Psicólogos, España. Este es un artículo Open Access bajo la CC BY-NC-ND licencia (http://creativecommons.org/licencias/by-nc-nd/4.0/).

Once the magazine has been published, the full text of all the articles is available in
www.rpye.es