INFORMATION

The Journal of Psychology and Education (I.S.S.N.:1699-9517) is a publication of the Association of Psychology and Education, non-profit professional scientific entity.

The Revista de Psicología y Educación...
  • Manager: Trinidad García
  • Editor: José Carlos Núñez
  • Frecuency: Biannual
CONTACT US
  • Address: Facultad de Psicología. Universidad de Oviedo.
    Plaza Feijóo, s/n, 33003 Oviedo (Spain)
  • Email: rpye@cop.es

Resumen Resumen


Vol. 1. 2008. Pp. 91-111


Evaluaciones neuropsicológicas para la intervención en educación especial

Esteban Sánchez Manzano

Facultad de Educación-CFP. Universidad Complutense de Madrid.

2008

Resumen

The Special Education is a discipline that has like purpose the diagnosis and the educative intervention of the exceptional people. This way, quick attention to all those people who, due to a discapacity, are with difficulties to follow the currículum ordinary. In the evaluation of the Special Education, next to tests psychological and pedagogical, today the neuropsychological tests are essential. In this article a exhibition becomes of the most excellent tests of the Neuropsychologie, that can be applied in the education with the purpose of obtaining a greater understanding of the deficiencies in the scholastic scope.

Abstract

La Educación Especial es una disciplina que tiene como finalidad el diagnóstico y la intervención educativa de las personas excepcionales. De este modo, presta atención a todas aquellas personas que, debido a una discapacidad, se encuentran con dificultades para seguir el currículum ordinario. En la evaluación de la Educación Especial, junto a los tests psicológicos y pedagógicos, hoy son imprescindibles las pruebas neuropsicológicas. En este artículo se hace una exposición de las pruebas más relevantes de la Neuropsicología, que pueden aplicarse en la educación con el fin de obtener una mayor comprensión de las deficiencias en el ámbito escolar.

Palabras clave

Neuropsicología, discapacidad, evaluación, diagnóstico, trastornos del aprendizaje.

Keywords

Neuropsychology, discapacity, evaluation, diagnosis, disorders of the learning.

Copyright © 2017 Revista de Psicología y Educación, ISSN:1699-9517·e-ISSN:1989-9874 Edita: Consejo General de Colegios Oficiales de Psicólogos, España. Este es un artículo Open Access bajo la CC BY-NC-ND licencia (http://creativecommons.org/licencias/by-nc-nd/4.0/).

Once the magazine has been published, the full text of all the articles is available in
www.rpye.es