INFORMATION

The Journal of Psychology and Education (I.S.S.N.:1699-9517) is a publication of the Association of Psychology and Education, non-profit professional scientific entity.

The Revista de Psicología y Educación...
  • Manager: Trinidad García
  • Editor: José Carlos Núñez
  • Frecuency: Biannual
CONTACT US
  • Address: Facultad de Psicología. Universidad de Oviedo.
    Plaza Feijóo, s/n, 33003 Oviedo (Spain)
  • Email: rpye@cop.es

Resumen Resumen


Vol. 1. 2008. Pp. 33-42


La importancia de la evaluación con magnetoencefalografia cuando la epilepsia interfiere en el aprendizaje

Marta Santiuste Díaz

Unidad de Magnetoencefalografía. Centro Médico Teknon

2008

Resumen

This work’s purpose is to analyze the factors associated with learning disabilities in epilepsy, of special relevace in the pediatric age. The key to the solution of these is the correct initial diagnosis and the optimized treatment. The extensive use of noninvaive functional neuroimaging techniques such as Magnetoencephalography in the early diagnosis of drug-resistant epilepsies is key to prevent cognitive deterioration and learning disabilities, and should be extendedly used in every comprehensive epilepsy unit.

Abstract

El presente trabajo pretende analizar los factores asociados a las dificultades del aprendizaje en la epilepsia, de especial relevancia en la edad pediátrica, y la importancia de la solución de los mismos mediante el correcto diagnóstico inicial y tratamiento optimizado de la epilepsia. El uso extensivo de la tecnología de imagen neurofuncional inocua, como la Magnetoencefalografía, en el diagnóstico temprano de la epilepsia fármacorresistente, es crucial para la prevención de alteraciones del desarrollo cognitivo y dificultades del aprendizaje, y debe generalizarse en todos los centros de epilepsia comprensiva

Palabras clave

Magnetoencefalografía, Epilepsia y Aprendizaje, Diagnóstico de la Epilepsia, Encefalopatía Epiléptica, Neuroimagen funcional.

Keywords

Magnetoencephalography, Epilepsy and Learning, Epilepsy Diagnosis, Epileptic Encephalopathy, Functional Neuroimaging.

Copyright © 2017 Revista de Psicología y Educación, ISSN:1699-9517·e-ISSN:1989-9874 Edita: Consejo General de Colegios Oficiales de Psicólogos, España. Este es un artículo Open Access bajo la CC BY-NC-ND licencia (http://creativecommons.org/licencias/by-nc-nd/4.0/).

Once the magazine has been published, the full text of all the articles is available in
www.rpye.es