INFORMATION

The Journal of Psychology and Education (I.S.S.N.:1699-9517) is a publication of the Association of Psychology and Education, non-profit professional scientific entity.

The Revista de Psicología y Educación...
  • Manager: Trinidad García
  • Editor: José Carlos Núñez
  • Frecuency: Biannual
CONTACT US
  • Address: Facultad de Psicología. Universidad de Oviedo.
    Plaza Feijóo, s/n, 33003 Oviedo (Spain)
  • Email: rpye@cop.es

Resumen Resumen


Vol. 1. 2005. Pp. 153-164


Principios básicos para favorecer el transfer del aprendizaje en el entorno educativo

Elvira Carpintero Molina1, Jesús Beltrán Llera2

1Universidad Camilo José Cela y
2Universidad Complutense

2005

Resumen

One of the objectives of education is to support the transfer of contents and procedures applied in the classroom, so that, the know-how obtained during the academic school period is successfully applied in academic, labour and personal situations. Nevertheless, sometimes it is difficult to reach the expected high level of transfer. In this article we reflect the fundamental aspects that are should be considered in the achievement of transfer.

Abstract

Uno de los principales objetivos de la educación es favorecer el transfer de los contenidos y procedimientos que en el aula se ofrecen, es decir, lograr que los conocimientos aprendidos durante el periodo escolar se apliquen con éxito en situaciones académicas, laborales o personales, posteriores. Sin embargo, dicho propósito no siempre se alcanza con los resultados esperados. En el presente trabajo se recogen los aspectos fundamentales que deben valorarse para que el transfer tenga lugar.

Palabras clave

Transfer, aprendizaje, éxito escolar, principios de aprendizaje.

Keywords

Transfer, learning, school success, principles of learning.

Copyright © 2017 Revista de Psicología y Educación, ISSN:1699-9517·e-ISSN:1989-9874 Edita: Consejo General de Colegios Oficiales de Psicólogos, España. Este es un artículo Open Access bajo la CC BY-NC-ND licencia (http://creativecommons.org/licencias/by-nc-nd/4.0/).

Once the magazine has been published, the full text of all the articles is available in
www.rpye.es