The Journal of Psychology and Education (I.S.S.N.:1699-9517) is a publication of the Association of Psychology and Education, non-profit professional scientific entity.
Vol. 1. 2005. Pp. 67-86
Ramón González Cabanach, Antonio Valle, María García Gerpe, Susana Rodríguez Martínez, Isabel Piñeiro
Universidad de A Coruña
2005Resumen
In our investigation we have studied the relationship between the multiple goals and the use of cognitive self-regulation strategies and effort regulation in university students. To do this, we have selected a student sample from different Health Sciences courses. The outcome highlights that the students with a combination of high learning goals and high performance approach goals (multiple goals) used more cognitive self-regulation strategies and effort control than the students with predominant learning goals. However, since the differences obtained do not reach significant levels, we must take them with caution and consider explanatory models which include other variables.
Abstract
En nuestra investigación hemos estudiado la relación entre múltiples metas y el uso de estrategias de autorregulación cognitiva y de regulación del esfuerzo en estudiantes universitarios. Para ello, hemos seleccionado una muestra de estudiantes de diferentes titulaciones de Ciencias de la Salud. Los resultados ponen de manifiesto que los estudiantes con una combinación de altas metas de aprendizaje y de rendimiento (múltiples metas) utilizaban más estrategias de autorregulación cognitiva y de regulación del esfuerzo que los estudiantes con un predominio de metas de aprendizaje, si bien, dado que las diferencias obtenidas no alcanzan niveles de significación, hemos de tomarlos con cautela y plantearnos modelos explicativos que incluyan otras variables.
Palabras clave
Múltiples metas, autorregulación cognitiva, regulación del esfuerzo.Keywords
Multiple goals, cognitive self-regulation, regulation of effort.Copyright © 2017 Revista de Psicología y Educación, ISSN:1699-9517·e-ISSN:1989-9874 Edita: Consejo General de Colegios Oficiales de Psicólogos, España. Este es un artículo Open Access bajo la CC BY-NC-ND licencia (http://creativecommons.org/licencias/by-nc-nd/4.0/).