The Journal of Psychology and Education (I.S.S.N.:1699-9517) is a publication of the Association of Psychology and Education, non-profit professional scientific entity.
Vol. 1. 2008. Pp. 33-42
Marta Santiuste Díaz
Unidad de Magnetoencefalografía. Centro Médico Teknon
2008Abstract
This works purpose is to analyze the factors associated with learning disabilities in epilepsy, of special relevace in the pediatric age. The key to the solution of these is the correct initial diagnosis and the optimized treatment. The extensive use of noninvaive functional neuroimaging techniques such as Magnetoencephalography in the early diagnosis of drug-resistant epilepsies is key to prevent cognitive deterioration and learning disabilities, and should be extendedly used in every comprehensive epilepsy unit.
Resumen
El presente trabajo pretende analizar los factores asociados a las dificultades del aprendizaje en la epilepsia, de especial relevancia en la edad pediátrica, y la importancia de la solución de los mismos mediante el correcto diagnóstico inicial y tratamiento optimizado de la epilepsia. El uso extensivo de la tecnología de imagen neurofuncional inocua, como la Magnetoencefalografía, en el diagnóstico temprano de la epilepsia fármacorresistente, es crucial para la prevención de alteraciones del desarrollo cognitivo y dificultades del aprendizaje, y debe generalizarse en todos los centros de epilepsia comprensiva
Palabras clave
Magnetoencefalografía, Epilepsia y Aprendizaje, Diagnóstico de la Epilepsia, Encefalopatía Epiléptica, Neuroimagen funcional.Keywords
Magnetoencephalography, Epilepsy and Learning, Epilepsy Diagnosis, Epileptic Encephalopathy, Functional Neuroimaging.
Copyright © 2017 Revista de Psicología y Educación, ISSN:1699-9517·e-ISSN:1989-9874
Edita: Consejo General de Colegios Oficiales de Psicólogos, España. Este es un artículo Open Access
bajo la CC BY-NC-ND licencia (http://creativecommons.org/licencias/by-nc-nd/4.0/).