The Journal of Psychology and Education (I.S.S.N.:1699-9517) is a publication of the Association of Psychology and Education, non-profit professional scientific entity.
Vol. 1. 2005. Pp. 153-164
Elvira Carpintero Molina1, Jesús Beltrán Llera2
1Universidad Camilo José Cela y
2Universidad Complutense
Abstract
One of the objectives of education is to support the transfer of contents and procedures applied in the classroom, so that, the know-how obtained during the academic school period is successfully applied in academic, labour and personal situations. Nevertheless, sometimes it is difficult to reach the expected high level of transfer. In this article we reflect the fundamental aspects that are should be considered in the achievement of transfer.
Resumen
Uno de los principales objetivos de la educación es favorecer el transfer de los contenidos y procedimientos que en el aula se ofrecen, es decir, lograr que los conocimientos aprendidos durante el periodo escolar se apliquen con éxito en situaciones académicas, laborales o personales, posteriores. Sin embargo, dicho propósito no siempre se alcanza con los resultados esperados. En el presente trabajo se recogen los aspectos fundamentales que deben valorarse para que el transfer tenga lugar.
Palabras clave
Transfer, aprendizaje, éxito escolar, principios de aprendizaje.Keywords
Transfer, learning, school success, principles of learning.
Copyright © 2017 Revista de Psicología y Educación, ISSN:1699-9517·e-ISSN:1989-9874
Edita: Consejo General de Colegios Oficiales de Psicólogos, España. Este es un artículo Open Access
bajo la CC BY-NC-ND licencia (http://creativecommons.org/licencias/by-nc-nd/4.0/).