The Journal of Psychology and Education (I.S.S.N.:1699-9517) is a publication of the Association of Psychology and Education, non-profit professional scientific entity.
Vol. 8. 2013. Pp. 9-23
Francisco Manuel Morales Rodríguez
Universidad de Málaga
Fecha de recepción: 15/7/2012 Fecha de revisión: 30/7/2012 Fecha de aceptación: 22/10/2012Abstract
The aim of this study is to provide assessment of attitudes and interests to ICT in a sample of 450 students of Secondary Education, age between 14 to 17 years. The questionnaire includes questions aimed to evaluate different aspects, which facilitate interactive learning: computer knowledge; knowing the value of the Internet; place and frequency of online access; and usefulness of certain tools such as video-film, power point, Moodle, forums, wikis, chats, video-forums, blogs; and a number of questions about the potential applications of the Internet in an educational context.
Resumen
El objetivo del presente trabajo es aportar una evaluación de actitudes e intereses hacia las TIC en una muestra de 450 estudiantes de Educación Secundaria Obligatoria de Málaga, con edades comprendidas entre 14 y 17 años. Las cuestiones que refleja el cuestionario hacen referencia a los conocimientos que se tienen a nivel informático, hasta qué punto consideran útil Internet, desde dónde suelen acceder, con qué frecuencia lo hacen y si consideran útil en su proceso interactivo de aprendizaje la utilización del visionado de vídeos, Power Point, foros, videoforums y blogs; así como numerosas cuestiones sobre cuáles son las funciones que Internet puede llegar a tener en el contexto educativo.
Palabras clave
Actitudes, TIC, aprendizaje.Keywords
Attitudes, ICT, learning.
Copyright © 2017 Revista de Psicología y Educación, ISSN:1699-9517·e-ISSN:1989-9874
Edita: Consejo General de Colegios Oficiales de Psicólogos, España. Este es un artículo Open Access
bajo la CC BY-NC-ND licencia (http://creativecommons.org/licencias/by-nc-nd/4.0/).