INFORMATION

The Journal of Psychology and Education (I.S.S.N.:1699-9517) is a publication of the Association of Psychology and Education, non-profit professional scientific entity.

The Revista de Psicología y Educación...
  • Manager: Trinidad García
  • Editor: José Carlos Núñez
  • Frecuency: Biannual
CONTACT US
  • Address: Facultad de Psicología. Universidad de Oviedo.
    Plaza Feijóo, s/n, 33003 Oviedo (Spain)
  • Email: rpye@cop.es

Abstract Abstract


Vol. 1. 2011. Pp. 79-91


Proyecto Aprende: práctica formativa innovadora

Proyect Learn: Innovative Training Practice

Ángel Luis González Olivares1, Rosario Cruz2, Verónica Varela2

1Universidad Nacional de Educación a Distancia,
2Grupo Almida.

Recibido: 23/06/2011 Aceptado: 09/07/2011

Abstract

Project Learn is an innovative training practice intervention with adults with special educational needs. It is aimed at learners with learning difficulties whatever their cause or origin. Training is an integrated vision, teaching aids used for training their own ends. Similarly, special educational needs in adulthood are not arguing curriculum area, are a more or less instrumental resources that help achieve the content of other areas (language, math, science...). This program does not refer to basic elements of the curriculum for a particular stage or a specific area, but is intended to address the needs based on the deficiencies that may be presented by students, proficiency levels that have curricular and degree of autonomy that may arise.

Resumen

El Proyecto Aprende es una práctica formativa innovadora en intervención con personas adultas con necesidades educativas especiales. Se dirige a educandos con dificultades de aprendizaje cualquiera que sea su causa u origen. La formación tiene una visión integradora, se utilizan ayudas pedagógicas para el logro de sus fines formativos. Del mismo modo, las necesidades educativas especiales en edad adulta no tienen el argumento de área curricular, son unos recursos más o menos instrumentales que ayudan a alcanzar los contenidos de otras áreas (lengua, matemáticas, ciencias…). Este programa no hace referencia a elementos básicos del currículo para una etapa concreta o un área específica, sino que pretende dar respuesta a las necesidades en función de las deficiencias que puedan presentar los alumnos, de los niveles de competencia curricular que posean y del grado de autonomía que puedan presentar.

Palabras clave

Necesidades educativas especiales, capacidades diferentes, dificultades de aprendizaje, intervención psicopedagógica, orientación.

Keywords

Special educational needs, disabilities, learning difficulties, intervention, psychology, counseling


Copyright © 2017 Revista de Psicología y Educación, ISSN:1699-9517·e-ISSN:1989-9874 Edita: Consejo General de Colegios Oficiales de Psicólogos, España. Este es un artículo Open Access bajo la CC BY-NC-ND licencia (http://creativecommons.org/licencias/by-nc-nd/4.0/).

Once the magazine has been published, the full text of all the articles is available in
www.rpye.es