INFORMATION

The Journal of Psychology and Education (I.S.S.N.:1699-9517) is a publication of the Association of Psychology and Education, non-profit professional scientific entity.

The Revista de Psicología y Educación...
  • Manager: Trinidad García
  • Editor: José Carlos Núñez
  • Frecuency: Biannual
CONTACT US
  • Address: Facultad de Psicología. Universidad de Oviedo.
    Plaza Feijóo, s/n, 33003 Oviedo (Spain)
  • Email: rpye@cop.es

Abstract Abstract


Vol. 1. 2005. Pp. 35-50


Aprender a aprender. Intervención estratégica en estudiantes de secundaria

Jesús Beltrán Llera, Isabel Alcillo, Luz Pérez Sánchez, Esther Rodríguez Quintana

Universidad Complutense

2005

Abstract

The article describes a program of educational intervention on learning strategies and the results of its implementation in secondary teaching students. The aim of research was to test the effectiveness of the program, but also to examine the impact of the program in relation to the academic achievement of the students. The results show that the program was effective not only to improve strategies but also to increase the academic achievement and that strategic improvement was higher in the case of students with low and average achievement than in the case of students with high achievement.

Resumen

El artículo describe un programa de intervención en estrategias de aprendizaje y los resultados de su aplicación en estudiantes de secundaria obligatoria. El objetivo era comprobar la eficacia del programa, pero también examinar el impacto del programa en función del resultado académico de los estudiantes. Los resultados muestran que el programa ha sido eficaz no sólo en la mejora de las estrategias, sino también en la mejora del rendimiento académico y que la mejora estratégica es mayor en los estudiantes de bajo y medio rendimiento que en los de rendimiento elevado.

Palabras clave

Aprendizaje, estrategias, intervención educativa, aprender a aprender.

Keywords

Learning, strategies, educational intervention, learning to learn.


Copyright © 2017 Revista de Psicología y Educación, ISSN:1699-9517·e-ISSN:1989-9874 Edita: Consejo General de Colegios Oficiales de Psicólogos, España. Este es un artículo Open Access bajo la CC BY-NC-ND licencia (http://creativecommons.org/licencias/by-nc-nd/4.0/).

Once the magazine has been published, the full text of all the articles is available in
www.rpye.es