INFORMATION

The Journal of Psychology and Education (I.S.S.N.:1699-9517) is a publication of the Association of Psychology and Education, non-profit professional scientific entity.

The Revista de Psicología y Educación...
  • Manager: Trinidad García
  • Editor: José Carlos Núñez
  • Frecuency: Biannual
CONTACT US
  • Address: Facultad de Psicología. Universidad de Oviedo.
    Plaza Feijóo, s/n, 33003 Oviedo (Spain)
  • Email: rpye@cop.es

Abstract Abstract


Vol. 11. 2016. Pp. 61-80


Enseñar dibujo y representación espacial en los estudios de grado en Educación Infantil y Primaria desde la Educación Artística

Teaching drawing and spatial representation in the studies of Bachelor´s Degree in Infant and Primary Teaching Education from the point of view of Art Education

Inés López Manrique, Belén San Pedro Veledo, Juan Carlos San Pedro Veledo y Carmen González González de Mesa

Universidad de Oviedo

Fecha de recepción: 14/6/2016 Fecha de revisión: 25/7/2016 Fecha de aceptación: 29/9/2016

Abstract

Space can be represented graphically. Learning to draw and represent space is one of the tasks for students of Bachelor´s Degree in Infant and Primary Teaching Education. The perspective system can be acquired by means of a set of representative rules concerning with space and used by our occidental world. Throughout the article we review opinions of various authors on this subject, the linking of spatial representation competence with the different capacities, their presence in knowledge areas and the students self-perception regarding with this capacity.

Resumen

El espacio puede ser representado gráficamente. Aprender a dibujar y a representar el espacio es una de las tareas de los estudiantes de Grado en Educación Infantil y Primaria. El sistema de la perspectiva se adquiere por medio de un conjunto de reglas de representación del espacio propio del mundo occidental. A lo largo del artículo se revisan opiniones de diversos autores sobre el tema, la vinculación de la competencia de representación espacial con las diferentes capacidades, su presencia en las áreas de conocimiento y la autopercepción de los estudiantes respecto a esta capacidad.

Palabras clave

dibujo, grado en educación infantil y primaria, educación artística y representación espacial.

Keywords

drawing, bachelor´s degree in infant and primary teaching education, artistic education y spatial representation


Copyright © 2017 Revista de Psicología y Educación, ISSN:1699-9517·e-ISSN:1989-9874 Edita: Consejo General de Colegios Oficiales de Psicólogos, España. Este es un artículo Open Access bajo la CC BY-NC-ND licencia (http://creativecommons.org/licencias/by-nc-nd/4.0/).

Once the magazine has been published, the full text of all the articles is available in
www.rpye.es