INFORMATION

The Journal of Psychology and Education (I.S.S.N.:1699-9517) is a publication of the Association of Psychology and Education, non-profit professional scientific entity.

The Revista de Psicología y Educación...
  • Manager: Trinidad García
  • Editor: José Carlos Núñez
  • Frecuency: Biannual
CONTACT US
  • Address: Facultad de Psicología. Universidad de Oviedo.
    Plaza Feijóo, s/n, 33003 Oviedo (Spain)
  • Email: rpye@cop.es

Abstract Abstract


Vol. 10. 2015. Pp. 13-42


Las dificultades de aprendizaje de las matemáticas (DAM). Estado del arte

Mathematical learning Disabilities (MLD). State of art

Manuel Aguilar Villagrán, Estíbaliz Aragón Mendizábal, José Ignacio Navarro Guzmán

Universidad de Cádiz

Fecha de recepción: 28/7/2015 Fecha de revisión: 7/9/2015 Fecha de aceptación: 13/10/2015

Abstract

A comprehensive review of learning difficulties in mathematics is presented in this article. Considering initially the different terminologies used to refer to this kind of difficulty learning behavior. Also, different statistics data on the prevalence of this disorder are reviewed and the most important causes for the appearance of the mathematical difficulties: the deficit of number sense, the system precision-accuracy numerical analyzes, and system numerical approximation.

Resumen

Se hace una revisión exhaustiva del estado del arte de las dificultades de aprendizaje de las matemáticas, considerando inicialmente las diferentes terminologías utilizadas para referirnos a este tipo de problemática. Asimismo, se revisan las diferentes estadísticas sobre la prevalencia de este tipo de trastorno y se analizan las causas más importantes que explican la aparición de las dificultades matemáticas, desde el déficit del sentido numérico, en el sistema de precisión-exactitud numérica, y del sistema de aproximación numérica.

Palabras clave

Dificultades de aprendizaje matemático, prevalencia, sentido numérico, exactitud numérica.

Keywords

Mathematical learning disabilities, number sense, prevalence, precision numbers.


Copyright © 2017 Revista de Psicología y Educación, ISSN:1699-9517·e-ISSN:1989-9874 Edita: Consejo General de Colegios Oficiales de Psicólogos, España. Este es un artículo Open Access bajo la CC BY-NC-ND licencia (http://creativecommons.org/licencias/by-nc-nd/4.0/).

Once the magazine has been published, the full text of all the articles is available in
www.rpye.es