The Journal of Psychology and Education (I.S.S.N.:1699-9517) is a publication of the Association of Psychology and Education, non-profit professional scientific entity.
Vol. 10. 2015. Pp. 139-152
José Luis Antoñanzas Laborda, María Toner Pelay, Carlos Salavera Bordás, Rebeca Soler Costa, Pablo Usán Supervía
Universidad de Zaragoza
Fecha de recepción: 30/1/2014 Fecha de revisión: 4/2/2015 Fecha de aceptación: 18/9/2015Abstract
A key issue to evaluate our students is to know that learning takes place when they are in school. The aim with this work is to know whether these learnings are related or are influenced by the development of their creative abilities. This allows better know what behavior towards teachers have creative input from students. A study was conducted with students from 2nd and 3rd Childhood Education, in order to know how impacted age and gender in the development of creativity at this stage. The results showed as the older students are those who obtain higher scores on creativity, but this is not reflected on your transcript. There is significant relationship between creativity and learning globally, but not in all groups. This significance disappears both girls and older students.
Resumen
Una cuestión fundamental hoy en día es conocer la capacidad creativa de los alumnos en edades tempranas. Conocer la creatividad en el alumno, permite conocer mejor que tipo de comportamiento tienen los maestros hacia las aportaciones creativas de los alumnos. Se realizó un estudio con 252 alumnos de 2º y 3º de Educación Infantil, con el fin de saber cómo repercutía la edad y el género en la evolución de la creatividad en esta etapa. Los resultados obtenidos demostraron como son los alumnos mayores los que obtienen mayores puntuaciones en creatividad, pero esto no se ve reflejado en su expediente académico. Existe relación significativa entre la creatividad y el aprendizaje globalmente, pero no en todos los grupos. Esta significatividad desaparece tanto en las chicas como en los alumnos mayores.
Palabras clave
Creatividad, aprendizaje, segundo ciclo, educación infantil.Keywords
Creativity, learning, second cycle, childhood education.
Copyright © 2017 Revista de Psicología y Educación, ISSN:1699-9517·e-ISSN:1989-9874
Edita: Consejo General de Colegios Oficiales de Psicólogos, España. Este es un artículo Open Access
bajo la CC BY-NC-ND licencia (http://creativecommons.org/licencias/by-nc-nd/4.0/).