INFORMATION

The Journal of Psychology and Education (I.S.S.N.:1699-9517) is a publication of the Association of Psychology and Education, non-profit professional scientific entity.

The Revista de Psicología y Educación...
  • Manager: Trinidad García
  • Editor: José Carlos Núñez
  • Frecuency: Biannual
CONTACT US
  • Address: Facultad de Psicología. Universidad de Oviedo.
    Plaza Feijóo, s/n, 33003 Oviedo (Spain)
  • Email: rpye@cop.es

Abstract Abstract


Vol. 10. 2015. Pp. 139-152


Creatividad y aprendizaje en niños de 4 y 5 años

Creativity and learning in children 4 and 5 years

José Luis Antoñanzas Laborda, María Toner Pelay, Carlos Salavera Bordás, Rebeca Soler Costa, Pablo Usán Supervía

Universidad de Zaragoza

Fecha de recepción: 30/1/2014 Fecha de revisión: 4/2/2015 Fecha de aceptación: 18/9/2015

Abstract

A key issue to evaluate our students is to know that learning takes place when they are in school. The aim with this work is to know whether these learnings are related or are influenced by the development of their creative abilities. This allows better know what behavior towards teachers have creative input from students. A study was conducted with students from 2nd and 3rd Childhood Education, in order to know how impacted age and gender in the development of creativity at this stage. The results showed as the older students are those who obtain higher scores on creativity, but this is not reflected on your transcript. There is significant relationship between creativity and learning globally, but not in all groups. This significance disappears both girls and older students.

Resumen

Una cuestión fundamental hoy en día es conocer la capacidad creativa de los alumnos en edades tempranas. Conocer la creatividad en el alumno, permite conocer mejor que tipo de comportamiento tienen los maestros hacia las aportaciones creativas de los alumnos. Se realizó un estudio con 252 alumnos de 2º y 3º de Educación Infantil, con el fin de saber cómo repercutía la edad y el género en la evolución de la creatividad en esta etapa. Los resultados obtenidos demostraron como son los alumnos mayores los que obtienen mayores puntuaciones en creatividad, pero esto no se ve reflejado en su expediente académico. Existe relación significativa entre la creatividad y el aprendizaje globalmente, pero no en todos los grupos. Esta significatividad desaparece tanto en las chicas como en los alumnos mayores.

Palabras clave

Creatividad, aprendizaje, segundo ciclo, educación infantil.

Keywords

Creativity, learning, second cycle, childhood education.


Copyright © 2017 Revista de Psicología y Educación, ISSN:1699-9517·e-ISSN:1989-9874 Edita: Consejo General de Colegios Oficiales de Psicólogos, España. Este es un artículo Open Access bajo la CC BY-NC-ND licencia (http://creativecommons.org/licencias/by-nc-nd/4.0/).

Once the magazine has been published, the full text of all the articles is available in
www.rpye.es