INFORMATION

The Journal of Psychology and Education (I.S.S.N.:1699-9517) is a publication of the Association of Psychology and Education, non-profit professional scientific entity.

The Revista de Psicología y Educación...
  • Manager: Trinidad García
  • Editor: José Carlos Núñez
  • Frecuency: Biannual
CONTACT US
  • Address: Facultad de Psicología. Universidad de Oviedo.
    Plaza Feijóo, s/n, 33003 Oviedo (Spain)
  • Email: rpye@cop.es

Abstract Abstract


Vol. 9. 2014. Pp. 103-128


Grado de voluntariedad de estudiantes y profesorado universitario de participar en un programa de educación bilingüe: estudio descriptivo

Willingness degree of university students and teachers to participate in a bilingual education program: descriptive study

Paloma Rohlfs Domínguez1, Fernando David Rubio Alcalá2

1Universidad de Extremadura,
2Universidad de Huelva

Fecha de recepción: 22/10/2013 Fecha de revisión: 29/10/2013 Fecha de aceptación: 12/2/2014

Abstract

The present research has investigated the opinion and the degree of willingness from professors and students of the Degree in Psychology of the University of Huelva during the academic year 2012/2013, to participate in a hypothetical bilingual education (Spanish and English), according to the new teaching and learning CLIL program. As a result, it can be concluded that both groups show a relatively high degree of willingness to participate in this program, and are intrinsically motivated, while only the group of students are extrinsically motivated to participate in this program.

Resumen

El presente trabajo de investigación ha indagado la opinión y el grado de voluntad del profesorado y del estudiantado del Grado en Psicología del curso académico 2012/2013 de la Universidad de Huelva, de participar en un hipotético programa de educación bilingüe (español e inglés), conforme al nuevo paradigma de enseñanza-aprendizaje AICLE. Como resultado, se puede concluir que ambos colectivos muestran un grado relativamente alto de voluntad de participar en dicho programa, y están motivados intrínsecamente, mientras que sólo el colectivo de estudiantes está motivado extrínsecamente para participar en dicho programa.

Palabras clave

Educación universitaria, bilingüismo, grado en psicología, programas AICLE.

Keywords

University education, bilingualism, degree in psychology, CLIL programs.


Copyright © 2017 Revista de Psicología y Educación, ISSN:1699-9517·e-ISSN:1989-9874 Edita: Consejo General de Colegios Oficiales de Psicólogos, España. Este es un artículo Open Access bajo la CC BY-NC-ND licencia (http://creativecommons.org/licencias/by-nc-nd/4.0/).

Once the magazine has been published, the full text of all the articles is available in
www.rpye.es